Informatii



Sterilizare

Nu este nimic mai pretios pe lume decat sanatatea noastra. De aceea, la Cabinetul nostru, alocam o mare parte din timp masurilor de asepsie si antisepsie, incepand de la curatenie, dezinfectie si terminand cu sterilizarea. Evidenta sterilizarii se pastreaza intr-un registru special si pe suport de hartie in cazul imprimantei folosite la sterilizare. Folosim pentru fiecare pacient materiale de unica folosinta: manusi, bavete, aspiratoare, pahare, seringi si ace. Trusele de consultatie se verifica si se desigileaza in fata pacientului.

Dezinfectia unitului, a tuturor suprafetelor si a aparaturii din dotare se fac dupa fiecare pacient cu solutii avizate si conforme cu standardele europene. La sfarsitul turei se face o dezinfectie suplimentara a cabinetului cu solutii special destinate reducerii contaminarii in cabinetul stomatologic. Solutiile alese de noi sunt de asemenea prietenoase cu mediul inconjurator pentru ca suntem interesati si de reducerea poluarii mediului. Deseurile medicale sunt sortate, indepartate la locul de producere (deseurile taietoare-intepatoare in recipiente speciale cu cod galben, iar cele infectioase in recipiente cu cod rosu) si depozitate in loc special amenajat pentru depozitarea temporara a deseurilor medicale. De aici sunt colectate de catre o firma specializata in neutralizarea si incinerarea deseurilor medicale, astfel ca eliminarea lor se realizeaza in procent de 100%.

Incinerarea deseurilor periculoase provenite din activitatile cu profil medical este cea mai indicata metoda de neutralizare a acestora! Ea are ca scop reducerea la minim a riscurilor pentru sanatatea publica: evitarea contaminarii factorilor de mediu, reducerea riscului de ranire cu material infectant, eliminarea posibilitatii ca acele si seringile sa fie reutilizate.

Igienizare Instrumentar

Rulajul mare al pacientilor precum si patologia acestora ne obliga sa aplicam cele mai stricte norme de igiena si preventie a transmiterii infectiilor atat de la un pacient la celalalt cat mai ales in randul personalului medical, acesta fiind cel mai expus la riscul infectios. De aceea am investit in primul rand in dotare de ultima generatie, sterilizarea desfasurandu-se conform normelor europene in vigoare: detergenti enzimatici, solutii de presterilizare, spalarea si dezinfectia instrumentarului apoi sterilizarea in autoclav clasa . Circuitul instrumentarului intr-un cabinet stomatologic presupune respectarea stricta a unui protocol .

1. Separarea instrumentarului
Separarea instrumentarului stomatologic pe categorii- respectiv instrumentar critic (cel ce vine in contact direct cu saliva sau sangele pacientului-ace, freze), semi- critic (cel ce intra in contact cu mucoasele intacte- oglinda dentara, departatoare) si non-critic (nu intra in mod normal in contact cu fluidele pacientului- spatula ciment).

2. Indepartarea resturilor
Indepartarea manuala a resturilor de ciment, etc. de pe instrumentarul non- critic.

3. Decontaminarea instrumentarului
Decontaminarea instrumentarului critic si semi-critic- folosim detergenti enzimatici- indeparteaza resturile de materie organica (tesuturi, sange, saliva) fara reziduuri.

4. Dezinfectia pe categorii
Dezinfectia tuturor categoriilor de instrumentar in solutii dezinfectante avizante de Ministerul Sanatatii si conforme cu standardele ISO in vigoare- in recipiente special destinate acestei etape.

5. Spalarea instrumentarului

6. Ambalarea si inscriptionarea
Ambalarea, sigilarea si inscriptionarea instrumentarului in pungi speciale pt. sterilizarea in autoclav . Acestea prezinta markeri de sterilizare ce permit verificarea corectitudinii sterilizarii. Pe pungi se trec data sterilizarii.

7. Sterilizarea propriu-zisa
Sterilizarea propriu-zisa in autoclav

8. Verificarea corectitudinii
Verificarea corectitudinii sterilizarii si a integritatii pungilor sterilizate.

9. Depozitarea instrumentarului
Depozitarea instrumentarului in locuri special amenajate in acest sens.